ႀကိဳဆိုပါတယ္

Popular Posts

အခန္း ၅။ နာဂႏိုင္ငံ၏အလံေတာ္

နာဂႏိုင္ငံ၏အလံသည္အနံေလး(၄)ေပ အလ်ားေျခာက္(၆)ေပရွိၿပီး မိုးျပာေရာင္အေပၚတြင္ ေျခာက္ေထာင့္ ၾကယ္တစ္လံုးႏွင့္ သက္တံတစ္ခုျဖင့္ ျခယ္ထားေသာ အလံျဖစ္သည္။ နာဂအလံထဲတြင္ သက္တံထည့္သြင္းျခင္းသည္ထူးဆန္းသည္။ဘုရားသခင္၏အလိုေတာ္အရျဖစ္သည္ဟုပင္ယူဆႏိုင္သည္။ ထူးဆန္းသည္ ဟုဆိုျခင္းမွာ-ဦးဖီဇိုသည္ မိသားစုတို႔ႏွင့္အတူ ရန္ကုန္တြင္ ၁၉၃၃-ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၆-ခုႏွစ္အထိေနထိုင္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၆-ခုႏွစ္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေရး အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္လာေနေသာအခ်ိန္တြင္နာဂ လူႀကီးမ်ားကဦးဖီဇိုအားနာဂလန္းသို႔ အျမန္ဆံုးျပန္လာၿပီး တိုင္းျပည္ကို ဦးစီးဦးေဆာင္ျပဳရန္ေခၚခဲ့ေသာ
ေၾကာင့္ ဦးဖီဇိုသည္ ေမလတြင္ အမိနယ္ေျမနာဂလန္းသို႔ မိသားစု အားလံုးႏွင့္ အတူလာခဲ့သည္။ သူတို႔နာဂလန္းသို႔ေရာက္လာၿပီး ကိုဟီးမားၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ အဝင္ (ဝင္ခါနီး)တြင္ သက္တံသည္ ကိုဟီးမားၿမိဳ႕အေပၚတြင္ထူးဆန္းစြာေပၚခဲ့ေၾကာင္း။သူတို႔အားေကြးေကာက္ေသာသက္တံျဖင့္ႀကိဳဆိုသကဲ့သို႔ ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း။ ထိုအခါ ဦးဖီဇိုသည္ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈျဖစ္ၿပီး။ ဤသက္တံ့သည္ နာဂလန္း၏ အလံတြင္ ထည့္ရင္ေကာင္းမည္ဟု စဥ္းစားခဲ့သည္ဆိုသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္လည္း အေရးႀကီးအစည္းအေဝး ျပဳလုပ္ေနေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္သက္တံေပၚခဲ့ေၾကာင္း။ ထို႔ျပင္ ၁၉၅၅-ခုႏွစ္ ေဆန္ေဒးညဴ(Sendenyu)ရြာနားပါရာရွန္(Parashan)ဗဟိုစခန္းတြင္  နာဂလန္း ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ နာဂႏိုင္ငံေတာ္၏ အလံကိုမည္ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္မည္ဟု ေဆြးေႏြးရန္ အစည္းအေဝး ထိုင္ၾကေသာအခါ သက္တံသည္ထူးထူးဆန္းဆန္း ေပၚခဲ့ျပန္ေၾကာင္း။  ထို႔ေၾကာင့္ အစည္းအေဝးတက္ေရာက္ လာသူမ်ား

အားလံုးက ဤဟာသည္ဘုရားသခင္ကက်ြန္ေတာ္တို႔၏ ႏိုင္ငံေတာ္အလံတြင္ထည့္ရန္ေပးျခင္းသာျဖစ္
သည္ဟုခံယူကာ သက္တံကို နာဂလန္းအလံတြင္ ထည့္သြင္းရန္ အားလုံးသေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾက
သည္ဟု ဆိုသည္။ ပဥမဦးဆံုးအလံကို ေရန္မား (Rengma) အမ်ိဳးသမီး ေဒၚ Lontham ႏွင့္ေဒၚ Keshenle တို႔က ယက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း။ ထိုအလံကို နာဂလန္းဖက္ဒရယ္အစိုးရ ဖြဲ႔စည္းေသာေန႔ ၁၉၅၆-
ခုႏွစ္မတ္လ (၂၂) ရက္ေန႔ပါရာရွန္ ဗဟိုစခန္းတြင္ ပဌမ ဦးဆံုး လႊင့္ထူခဲ့သည္။ အလံကိုလႊင့္တင္ရန္ ၿဗိတိသွ်အုပ္ခ်ဳပ္မႈကိုခံခဲ့ေသာနာဂလူမ်ိဳးမ်ားထဲမွမျဖစ္ရ။ လြတ္လပ္ေသာ (Free) နာဂတို႔ကသာလွ်င္ လႊင့္တင္ရမည္ဟု  နအက ဥကၠဌ ဦးဖီဇိုကေျပာေသာေၾကာင့္ Free နာဂျဖစ္ေသာ Gen.Thongti (Naga Home Guard ဦးစီးခ်ဳပ္)က လႊင့္တင္ခဲ့ေၾကာင္း။ ထိုေန႔တြင္ နာဂေခါင္းေဆာင္မ်ား ေျပာခဲ့သည္မွာ-က်ြန္ေတာ္တို႔နာဂလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ေရွးပေဝသဏီမွစ၍ ဘုရင္ဟူ၍ မရွိခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ယခုက်ြန္ေတာ္တို႔၏ဘုရားသခင္ ေယရွဳခရစ္ေတာ္သည္ က်ြန္ေတာ္တို႔၏ ဘုရင္ျဖစ္သည္။ ထို႔
ေၾကာင့္ နာဂလန္းသည္ ခရစ္ေတာ္အတြက္ျဖစ္သည္ဟုဆိုကာ အလံလႊင့္တင္ရာတြင္“Nagaland For Christ” ဟုေျပာ၍ လႊင့္တင္ခဲ့သည္။ ေနာင္တြင္ ဤစကားလံုးသည္နာဂအမ်ိဳးသားမ်ား. “ေဆာင္ပုဒ္” (National theme) ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ထိုေန႔နာဂလန္းဖက္ဒရယ္အစိုးရ (Federal Government of Nagaland) ကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာေန႔တြင္  ေအာက္ပါ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကို ဖတ္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းခဲ့သည္။ နာဂလန္း
ဖက္ဒရယ္အစိုးရ၏ ပဌမဦးဆံုး သမၼတျဖစ္ခဲ့သူ ဦးခရီဆာနီးဆား(Khriesaneisa) က Rom: 10-18, ႏွင့္ 1Peter 2:9-10, ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦး Wheha က Matt.6:33, အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး (Governor) ဦး Kruzhalie က Rom:3:33, နအက ဥကၠဌ ဦး Phizo က Zechariah 4:6  စသည့္ က်မ္းပိုဒ္မ်ားကိုဖတ္
ခ့ဲၾကသည္။ က်မ္းစာဖတ္ၿပီး သမၼတ ေျပာခဲ့သည္မွာ-နာဂႏိုင္ငံ၏ မွန္ကန္ေသာရပ္တည္ခ်က္  (Naga national right) ကို တကမၻာလံုးက သိလာလိမ့္မည္။ အိႏိၵယက နာဂႏိုင္ငံအား ႏိုင္မည္မဟုတ္။ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေျပာခဲ့သည္မွာ-နာဂႏိုင္ငံ သည္ ထူးျမတ္ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ နာဂေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ရုိးသားေျဖာင့္မတ္ရမည္။ဘုရားကိုရိုေသကိုင္းရွိဳင္းရမည္။ထိုသို႔မဟုတ္ပါက သေရလ ေခါင္းေဆာင္(ဘုရင္) မ်ားကဘုရားသခင္အား ပစ္ပယ္၍သြားေသာအခါ သေရလ လူမ်ိဳးတို႔သည္ ဒုကၡေရာက္ခဲ့ၾကသကဲ့သို႔ နာဂတို႔သည္လည္း ဒုကၡေရာက္လိမ့္မည္ဟု ေျပာခဲ့သည္။
၂ဝဝဝ-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ (၃) ရက္တြင္ နာဂအလံအေၾကာင္းကိုKonyak အမ်ိဳးသမီး ယားဟြယ္ (Miss Yahoi) အား စာေရးသူက ေျပာျပခဲ့ရာ သူမကလည္းသူမ၏အေတြ႔အႀကံဳကုိ စာေရးသူအားေအာက္ပါ အတိုင္းေျပာခဲ့ဘူးသည္။
“က်မသည္ကိုးလမေစ့မွီ(၇)လမွာေမြးခဲ့သူျဖစ္သည္။က်မႏုလြန္းေသာေၾကာင့္အဖြားကအသက္
ရွင္ႏိုင္မည္ဟု မထင္ခဲ့ေၾကာင္း။  အေမက ေကာင္းမြန္စြာျပဳစု ေသာေၾကာင့္သာ က်မအသက္ရွင္ခဲ့
ေၾကာင္း၊သို႔ေသာ္က်မငယ္ငယ္ကေလးကစ မအျဖစ္ခဲ့သည္။ထိုေၾကာင့္ ရြာသူရြာသားမ်ားအာလံုးက က်မအား “မအ” ဟုသာေခၚေဝၚခဲ့ၾကသည္။ က်မ၏ေမြးေန႔အတိအက် မသိေသာ္လည္း အေဖအေမတို႔ေျပာသည့္ စကားအရ တြက္ၾကည့္ပါကက်မ၏အသက္မွာ ၁၉၇၂-ႏွစ္တြင္ (၁၂)ႏွစ္ေလာက္ရွိမည္။ ထိုႏွစ္တြင္ က်မႏွင့္အရြယ္တူ မိန္းကေလးအေဖၚ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္အတူေတာ
ထဲသို႔အတူ သြားခဲ့ၾကသည္။ ေတာထဲသို႔ေရာက္ေသာအခါ ထူးဆန္းစြာျဖင့္က်မအား သက္တံ့ျဖင့္ ဝိႈက္ထားလိုက္သည္။ ထိုဟာႏွင့္တၿပိဳင္ထဲ လူသံုးေယာက္ အင္မတန္မွ ျဖဴစင္ေသာ အဝတ္အစား ဝတ္ဆင္လ်က္ က်မနားမွာလာရပ္ၾကသည္။ ထိုအခါ က်မေၾကာက္လန္႔ၿပီး က်မကိုဆြဲေပးပါ။ ဒီမွာ လူသံုးေယာက္လာတယ္ဟု ေအာ္လိုက္သည္။ ဤဟာသည္ က်မ ပဌမဦးဆံုးစကားေျပာျခင္းျဖစ္သည။္
က်မ၏ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္မွာလည္း ထိုထူးဆန္းေသာ အျဖစ္အပ်က္ကိုျမင္ၿပီး က်မအားဆြဲယူမည့္
အစား ထြက္ေျပးသြားၾကသည္။ ထိုထူးဆန္းေသာ လူသံုးေယာက္ ေျပာခဲ့သည္မွာ- “ဤသက္တံ သည္ နာဂႏိုင္ငံအလံ အတြက္ ငါေပးခဲ့တယ္။ မနက္ျဖန္မနက္မင္းတို႔ရဲ့ ၾကက္ကေလး တစ္ေကာင္္ သံုးခါတိတိ တြန္မယ္။” ဟုေျပာၿပီးေပ်ာက္သြားသည္။ ထိုအခါ က်မအေဖၚႏွစ္ေယာက္က သြားေျပာ ေသာေၾကာင့္ အေဖႏွင့္အေမႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ေၾကာက္လန္႔စိုးရိမ္စြာျဖင့္က်မကို နတ္တို႔မ်ားဆြဲသြားၿပီေလာဟု အထင္ျဖင့္ေရာက္လာၾကသည္။က်မသည္စကားေျပာတတ္ၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္အေဖႏွင့္အေမတို႔အား
ဝမ္းသာစြာျဖင့္အားပါးသရလူသံုးေယာက္ေျပာသြားေသာစကားကိုေျပာျပသည္။ အေဖကေနာက္မွာ
လည္းစကား ဒီလိုပဲေျပာေတာ့မယ္ေနာ္ဟု  ေမးသည္။ က်မခုစကားေျပာတတ္ၿပီ။ဒီလိုပဲစကား ေျပာေတာ့မယ္ဟု က်မျပန္ေျပာလိုက္သည္။ အေဖက ၾကက္ကေလး သံုးခါတြန္မည္ဆိုသည္ ကိုမယုံပါ။ ငါတို႔ၾကက္ကေလးေတြ ဥကေပါက္တာ တစ္ပတ္ေတာင္ မေစ့ေသးဘူး။ဘယ္လိုတြန္မလဲဟုေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တေန႔ မနက္တြင္ ၾကက္ျခင္းမွၾကက္ကေလးေတြကိုဖြင့္ၿပီး က်မအစာေက်ြးသည္။ ထိုအခါၾကက္ကေလး တစ္ေကာင္သည္လူသံုးေယာက္ ေျပာသည့္အတိုင္း သံုးခါတြန္သည္။ ၾကက္ကေလးမွာ ငယ္လြန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္ထင္သည္။ တစ္ခါတြန္ၿပီး လဲက်သြားလိုက္ ထၿပီးတြန္ျပန္လိုက္ႏွင့္ သံုးခါတြန္သည္။သူမဆက္၍ ေျပာခဲ့သည္မွာ- ထိုအခါက်မ ငယ္ေသာေၾကာင့္ နာဂအေၾကာင္း ဘာမွလည္းမသိပါ။ နာဂအလံဆိုတာလည္း ဘာကိုေျပာမွန္းမသိပါ။ ဒါေပမဲ့  သူေျပာသည့္စကားကို က်မ မေမ့ပါ။ က်မေကာင္းေကာင္း မွတ္မိပါသည္”ဟု အားရပါးရေျပာခဲ့သည္။ (ယခုအခါ ယားဟြယ္သည္ က်မ္းစာတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းမွ MTH ဘြဲ႔ေအာင္ၿပီး Konyak နယ္ေျမတြင္
ဘုရားသခင္၏ အမႈေတာ္ကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။)
၁၉၉ဝ-ခုႏွစ္ေမလ (၁ဝ) ရက္ေန႔တြင္လည္း ေရွ႕စာမ်က္နာတြင္ေဖၚ ျပသည့္အတိုင္း နအက ဥကၠဌႀကီး၏ ရုပ္အေလာင္းကို ႀကိဳဆိုေသာအခါ ထူးဆန္းစြာ သက္တံေပၚခဲ့သည္။ထိုေနာက္တြင္လည္း နာဂအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား၏ အသုဘအခမ္းအနားႏွင့္ နာဂႏိုင္ငံေတာ္ေန႔မ်ားတြင္ သက္တံ့ေပၚခဲ့သည္မွာ ဆယ္ႀကိမ္ ထက္မနည္းရွိၿပီျဖစ္သည္။ ၄င္းတို႔မွာ-
၁) ၁၉၉၂-ေဖေဖၚရီလ (၂) ရက္ေန႔ နဖစ အမတ္ နီးပီးလယ္က်ဴးခ်ာ (Neipielie Chucha) ၏             အသုဘအခမ္းအနား အိႏိၵယတပ္မွ ဇန္နဝါရီ (၃ဝ) ရက္တြင္ပစ္သတ္ခဲ့သည္။
၂) ၁၉၉၂-ဩဂုတ္လ (၁၄) ရက္ (နာဂႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးေၾကျငာေသာေန႔) ဦးေယာသပ္ (Joseph) နဖစ လြတ္ေတာ္ သဘာပတိ၏ အသုဘအခမ္းအနား ဩဂုတ္လ (၁၂)     ရက္ နာဂတပ္မေတာ္စခန္းတစ္ခု၌ လြတ္လပ္ေရးပြဲ က်င္းပရန္သြားေနေသာအခ်ိန္ တြင္ နအဆက(အ-မ) အဖြဲ႔တို႔က ဖမ္ၿပီး ရက္ရက္စက္စက္သတ္ခဲ့သည္။
၃)၁၉၉၃-ဇႏၷဝါရီ (၈) ရက္ Mr.Zhavio နဖစ ဝန္ႀကီး၏ အသုဘအခမ္းအနား ဖ်ား၍ကြယ္လြန္။
၄)၁၉၉၄- ႏိုဝင္ဘာလ (၇) ရက္ Lt.Gen.Pukrove ၏ အသုဘ အခမ္းအနား။ဖ်ား၍ကြယ္လြန္။
၅) ၁၉၉၅-ဇြန္လ (၂ဝ) ရက္ Lt.Gen. Povezo ၏ အသုဘအခမ္းအနား နအဆက (အ-မ) တို႔ပစ္သတ္။
၆) ၁၉၉၆- ဇႏၷဝါရီလ (၁၁)ရက္ ဦး Vikisel ၏အသုဘအခမ္းအနား ဖ်ား၍ကြယ္လြန္။
၇) ၁၉၉၆-မတ္လ (၃ဝ)ရက္ ဦး Zuvehu ၏ အသုဘအခမ္းအနား နအဆက(အ-မ) တို႔သတ္။
၈) ၁၉၉၆-ေမလ (၁၁)ရက္ ဦး Zashei Huire နဖစ သမၼတ၏ အသုဘ အခမ္းအနား ဖ်ား၍ကြယ္လြန္။
၉) ၁၉၇၃-ဒီဇင္ဘာ(၁)ရက္တြင္ဦး Kuhovi Zhimomi နဖစ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီး၏အသုဘ
အခမ္းအနားတြင္လည္း သက္တံ့ေပၚ ခဲ့ေၾကာင္း။
၁ဝ) ၁၉၉၈-ဩဂုတ္လ(၁၄) နာဂလန္း လြတ္လပ္ေရးေန႔ ႏွင့္
၁၁) ၂ဝဝဝ-ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၂) ရက္တြင္ နာဂသမၼတႏိုင္ငံ (Nagaland Republic Day) ေတာ္ေန႔ က်င္းပေနေသာအခါလည္း သက္တံ့ေပၚခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ၁၉၉၅-ခုႏွစ္တြင္ တရားေဟာဆရာ ဦးဆန္းဒက္က ခရစ္ေတာ္၏ လက္ဝါးကပ္တိုင္အား
အမွတ္တရ ဓါတ္ပံုရုိက္ခဲ့ရာ ထိုပံုတြင္ထူးဆန္းစြာ သက္တံ့ေပၚခဲ့သည္။ ထိုခရစ္ေတာ္၏ လက္ဝါးကပ္
တိုင္သည္ ၁၉၈၄-ခုႏွစ္တြင္ နအဆက မကြဲခင္ အီဆက္-ေမြဝါးတို႔က သူတို႔၏ဗဟိုစခန္းတြင္ ဘုရးသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္ေျပာၾကားခ်က္အရ စိုက္ထူထားခဲ့ေသာႀကီးမားေသာ သစ္တုိင္လက္ဝါးကပ္
တိုင္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၈၆-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ(၂၅)ရက္ ခရစၥမတ္စ္ပြဲေန႔တြင္ ဗမာစစ္တပ္မွ အလစ္ဝင္တိုက္ၿပီး ထိုစခန္းကိုသိမ္းပိုက္ခဲ့ရာ စခန္းတဲမ်ားမွသစ္ေတြဝါးေတြကိုျဖဳတ္ၿပီး လက္ဝါးကပ္တိုင္ပတ္ပတ္လည္
တြင္ ပုံခိုင္းကာမီးရွိဳ႕ခဲ့ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ထိုလက္ဝါးကပ္တိုင္ မီးမေလာင္ခဲ့ဟုဆိုသည္။ ဦးဆန္းဒက္
သည္၁၉၉၅-ခုႏွစ္ ဒီမာပိုၿမိဳ႕တြင္ က်မ္းစာသင္ေက်ာင္း တက္ေနခဲ့ရာ ထိုႏွစ္တြင္အႀကီးအက်ယ္ဖ်ား
ခဲ့သည္ဆိုသည္။ ေဆးဝါးကုသ၍လည္း အဖ်ားမေပ်ာက္သျဖင့္ ပေရာဖက္ စီေျပာေသာသူတို႔ဆသြား
ၿပီး ဆုေတာင္းေစခဲ့ရာ ထိုဆုေတာင္းေပး သူတို႔ကေျပာခဲ့သည္မွာ-သင္၏အဖ်ားသည္ ေဆးဝါးျဖင့္ေပ်ာက္ကင္းႏိုင္မည္မဟုတ္။ ဘုရားသခင္အား ဆုေတာင္းျခင္းျဖင့္သာေပ်ာက္ကင္းႏိုင္မည္။
 သင္တို႔၏ရြာတြင္ႀကီးမားေသာလက္ဝါးကပ္တိုင္တစ္ခုရွိသည္။ရြာျပန္ၿပီး ထိုလက္ဝါးကပ္တိုင္ေရွ႕တြင္ ဒူးေထာက္ၿပီး ဆုေတာင္းမွသာလ်င္ အဖ်ားေပ်ာက္ကင္းမည္ဟု ေျပာခဲ့သည္ဆိုသည္။ထိုသို႔ေျပာသည့္
စကားၾကားရ၍ ဆန္းဒက္သည္ သူ၏အဖ်ားအျမန္ေပ်ာက္ခ်င္ေဇာျဖင့္ မိမိရြာ က်န္းလမ္း (Chanlam) ရြာသို႔ ၁၉၉၅-ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ေက်ာင္းပိတ္ရက္တြင္အျမန္ဆံုး ျပန္လာခဲ့ေၾကာင္း။ သူ၏အိမ္သို႔ အရင္မဝင္။ေက်ာပိုးအိပ္လည္းမခ်ပဲေတာက္ေလွ်ာက္လက္ဝါးကပ္တိုင္ရွိရာသို႔သြားရန္ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ တရားေဟာဆရာ ဦးကြမ္းေမာ (Kummo) ႏွင့္ပထမ ေတြ႔မွ ေကာင္းမည္ဟု စဥ္းစားျပန္သျဖင့္ မိမိအိမ္သို႔မဝင္ပဲ တရားေဟာဆရာအိမ္သို႔ ဝင္သည္။ တရားေဟာဆရာအား အက်ိဳဳးအေၾကာင္းေျပာကာ သူႏွင့္အတူလိုက္၍ ခရစ္ေတာ္၏ လက္ဝါးကပ္တိုင္သို႔ သြားၿပီးဆုေတာင္း
ရန္ေျပာသည္။ ထိုအခါတရားေဟာဆရာက။ ထိုလက္ဝါးကပ္တိုင္သည္ ေတာျဖင့္ဖံုးလြမ္းသြားၿပီျဖစ္၍ ခုခ်က္ျခင္းသြားၿပီး ဆုေတာင္းရန္မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ဆန္းဒက္အားေျပာျပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေနာက္တေန႔တြင္ ရြာမွကေလးေတြေခၚၿပီးလက္ဝါးကပ္တိုင္ ပတ္ပတ္လည္တြင္ ေတာကိုရွင္းရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း။ ထိုသို႔စီစဥ္သည့္အတိုင္း ေနာက္တေန႔တြင္ ေတာကိုရွင္းၾကသည္။ ေဆာင္းရာသီျဖစ္သည့္ အေလ်ာက္ထိုေန႔တြင္ေနသာသည္။ ေန႔လယ္ေလာက္တြင္ အလုပ္ၿပီးစီး၍ ကေလးေတြအား လက္ဝါးကပ္တိုင္နားမွာ ရပ္ခိုင္းၿပီး ဓါတ္ပုံရုိက္သည္။ ထိုမိနစ္အတြင္းမွာပင္ ကေလးေတြအားဖယ္ခိုင္းၿပီး လက္ဝါးကပ္တိုင္ တခုတည္း သပ္သပ္ ျပန္ရုိက္သည္။ထို႔ေနာက္ ဒီမာပိုသို႔ ျပန္သြားေသာအခါ ဓါတ္ပံုဖလင္ကို ေဆးခိုင္းသည္။ ထိုအခါအံ့ဩစြာျဖင့္ လက္ဝါးကပ္တိုင္ တစ္ခုတည္း ရိုက္ထားေသာပံုတြင္ သက္တံေပၚေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ကေလးမ်ားအပါ ရိုက္ထားေသာပံု၌မူကား ထိုသက္တံအရိပ္အေရာင္ပင္ မေတြ႔ရ။ထိုဓါတ္
ပံုအား ေနသာေသာေန႔။ ေန႔လယ္တြင္ရိုက္ခဲ့သျဖင့္ ေကာင္းကင္တြင္ သက္တံ့ေပၚရန္အေၾကာင္းမရွိ။ သို႔ေသာ္တစ္မိနစ္အတြင္း ရိုက္ခဲ့ေသာ ဓါတ္ပံုႏွစ္ခုထဲတြင္ လက္ဝါးကပ္တိုင္တစ္ခုတည္းရိုက္ထားေသာ
ပံုတြင္သာ သက္တံေပၚသည္။ ထိုပံုမ်ားကို ယူၿပီးအိမ္ျပန္ေရာက္ လာေသာအခါ တရားေဟာဆရာ အပါအဝင္ ရြာလူႀကီးမ်ားႏွင့္အတူ ဆုေတာင္းၾက ေၾကာင္း။ထိုအခါ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္မွ ေျပာခဲ့သည္ဆိုသည္ မွာ- “သက္တံ့ကို နာဂႏိုင္ငံ၏အလံေတာ္အတြက္ ငါေပးခဲ့၏။ ငါကိုယ္တိုင္ နာဂတို႔အား ဦးစီးဦးေဆာင္ ျပဳလ်က္ရွိသည္။သို႔ေသာ္ နာဂတို႔သည္ ငါ့အားအယုံအၾကည္မရွိ။ လက္
နက္ျဖင့္သာလွ်င္သူတို႔၏ပန္းတိုင္ေရာက္မည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္နာဂတို႔သည္ ဒုကၡေရာက္ ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္”ဟုေျပာခဲ့ေၾကာင္း၊ (ဤအေၾကာင္းအား တရားေဟာဆရာ ဦးဆန္းဒက္ ကိုယ္တိုင္စာေရးသူအား ၂ဝဝဝ-ခုႏွစ္ ဇြန္လတြင္ ေျပာခဲ့သည္။  နာဂခရစ္ယာန္အသင္းမွ သိကၡာေတာ္ရဆရာ။ ဆရာမမ်ား ႏွစ္စဥ္ ေယရုရွလင္႔က်င္းပေသာ တာဘာနာကယ္ (Feast of Tabernancles) ဆုေတာင္းပြဲသို႔အၿမဲသြားလ်က္ရွိသကဲ့သုိ႔ ၁၉၉၉-ခုႏွစ္တြင္  စက္တင္လာလ ေနာက္ဆံုးအပတ္ မွစၿပီးသိကၡာေတာ္ရဆရာ Rev. Vevozo သည္ နာဂႏိုင္ငံအလံကို က်ေနာ္တို႔ နဖစ မွေတာင္းယူၿပီး ထိုဆုေတာင္းပြဲ၌ ပါဝင္ရန္ ေယရုရွလင္သို႔ သြားခဲ့သည္။ ထိုဆုေတာင္းပြဲသို႔ နာဂအလံ ယူသြားျခင္းသည္ ဤအခါ ပထမျဖစ္သည္။ ထိုဆုေတာင္းပြဲတြင္ ႏိုင္ငံေပါင္း (၂ဝဝ) ေက်ာ္မွ ဆုေတာင္းဝတ္ျပဳသူမ်ားသည္ မိမိႏိုင္ငံ၏ အလံကိုယူၿပီး လာေရာက္ခဲ့ၾကသည္ဆိုသည္။ ဆုေတာင္းပြဲတြင္ အမ်ားနည္းတူ Rev.Vevozo သည္လည္း  မိမိႏိုင္ငံအေၾကာင္းကို ေျပာျပၿပီး မိမိႏိုင္ငံ အတြက္ ဆုေတာင္းျခင္းကို ခံယူရန္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္သူေျပာခဲ့သည္မွာ- နာဂႏိုင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ အျခားတိုင္းတပါးႏိုင္ငံ၏လက္ေအာက္ခံအျဖစ္ မက်ေရာက္ ခဲ့ပါ။ သို႔ေသာ္ အိႏိၵယက က်ြန္ေတာ္တို႔၏ ႏိုင္ငံအားက်ဴးေက်ာ္လာခဲ့သျဖင့္ မိမိ၏တိုင္းျပည္အား ကာကြယ္ရန္နာဂတို႔သည္ တိုက္ပြဲဝင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ နာဂႏိုင္ငံသည္ ခရစ္ယာန္ ႏိုင္ငံျဖစ္၍ ဟင္ဒိုတို႔
၏ လက္ေအာက္ခံႏိုင္ငံ မျဖစ္လိုပါ။ ဤဟာသည္ က်ြန္ေတာ္တို႔ နာဂႏိုင္ငံေတာ္၏ အလံျဖစ္သည္ဟု အလံကို ေထာင္ျပခဲ့သည္ဆိုသည္။ထိုအခါ ဆုေတာင္းပြဲတြင္ပါဝင္ သူမ်ားက။ ခင္ဗ်ားတို႔၏ အလံတြင္အဘယ္ေၾကာင့္သက္တံထည့္သနည္း။အျခားႏိုင္ငံမ်ား၏အလံတြင္တြင္ငါးေတာင့္ၾကယ္သာ အသံုးျပဳၾကသည္။သို႔ေသာ္ခင္ဗ်ားတို႔ကေျခာက္ေတာင့္ၾကယ္ကို အသံုးျပဳသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း။
စသည္ျဖင့္ေမးခြန္းမ်ားေမးခဲ့ရာ။ ဆရာဝဲေဝါေဇာ္က ဤဟာသည္ ဘုရားသခင္က ေပးေသာအလံျဖစ္
သည္ဟု ေျဖခဲ့ေၾကာင္း။ ထို႔ေနာက္ အခန္းအနားမွဴးက နာဂႏိုင္ငံအတြက္ ဆုေတာင္းရန္ ပန္ၾကားသ
ျဖင့္ အားလံုးကဆုေတာင္းၾကေသာအခါတြင္ ဘုရားသခင္၏ ဝိညာဥ္ေတာ္မွအေမရိကန္အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္မွ တဆင့္ေျပာခဲ့သည္ ဆိုသည္မွာ-“နာဂအလံတြင္သက္တံထည့္သြင္းရန္ ငါေပးခဲ့၏။  နာဂတို႔က မိမိတို႔၏ သေဘာအရ ထည့္သြင္းျခင္းမဟုတ္။ ဤကမၻာ့ လူသားတို႔အား ငါသည္အလံႏွစ္ခုသာေပးခဲ့၏။ တစ္ခုသည္ သေရလတို႔ အတြက္ျဖစ္ၿပီး တစ္ခုမွာ နာဂတို႔အတြက္
ျဖစ္သည္။”ဟုေျပာခဲ့ေၾကာင္း။ (၂ဝဝဝ-ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ(၂၆) ရက္ တနဂၤေႏြေန ့တြင္ သိကၡာေတာ္ရ ဆရာ ဝဲေဝါေဇာ္ သည္ စာေရးသူအပါအဝင္ ဘုရားေက်ာင္း တက္လာသူတို ့အား ေဟာၾကားခဲ့သည္)။
အလံေတာ္၏အနက္ အဓိပါယ္
၁။ ေနာက္ခံ-မိုးျပာေရာင္       —— အၿမဲတည္တံ့ေသာ (everlasting).
၂။ သက္တံ့-အနီ၊ အဝါ၊ အစိမ္း —— ခ်စ္ၾကည္မႈ (goodwill)
    က) ေကြးေသာအနီေရာင္   —— ဩဇာတန္ခိုး (power)
    ခ)  ေကြးေသာအဝါေရာင္   —— ေအးခ်မ္းသာယာျခင္း (harmony)
    ဂ) ေကြးေသာအစိမ္းေရာင္ —— ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝျခင္း   (prosperity)
၃။ ေျခာက္ေတာင့္ၾကယ္-အျဖဴ —— က) ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏွင့္ (peace and
                                          ခ) ၿငိမ္သက္ျခင္း    (tranquility)။(နာဂ အမ်ိဳးသားေရး ႏွင့္ ေဖာက္ျပန္မႈလုပ္ရပ္မ်ား စာအုပ္မွ)

No comments:

Post a Comment